vrijdag 10 juni 2011

Rotterdam moves me

Bijna al mijn studiegenoten verlieten na het afstuderen Rotterdam. Ik niet. Geen reden.  Praktische anonieme nieuwbouw heeft me nooit getrokken, forenzendorpen evenmin. ’s Ochtends in de file met stropdas om de wijk uit tuffen... Ik moest er niet aan denken. Ik vond employ in de accountancy en niet veel later in de Rotterdamse haven, het ontwikkelen van logistiek vastgoed. Ik streek neer in een appartement in het Scheepvaartkwartier, een wijk in transitie. Een tijd ook dat Rotterdam meer en meer z’n gezicht aan het water begon te tonen. De Kop van Zuid met de zwaan als letterlijk swingend boegbeeld van een nieuw elan en kloppend hart. Rotterdam moved me, misschien ook wel door mijn nieuwe levensfase van net afgestudeerde en plots met salaris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten